Hoe kom ik zo snel en goedkoop mogelijk van Barcelona airport naar mijn hotel in het centrum?

Hai, ik ga met 4 vrienden over 2 weken naar Barcelona. Bij aankomst op het vliegveld in Barcelona willen we zo snel en goedkoop mogelijk naar ons Hotel dat in het centrum van Barcelona is. We zijn met 5 personen en hebben bagage bij ons. Wat is de snelste en goedkoopste optie om naar ons hotel te komen? (Barcelona is nog geheel onbekend voor ons)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Er zijn verschillende mogelijkheden. Een normale taxi zal inderdaad waarschijnlijk net te klein zijn voor 5 personen inclusief bagage, maar je kunt de mazzel hebben dat er taxibusjes klaar staan en dan gaat het wel passen.

Het handigst lijkt me de Aerobus die vanaf 5 uur 's morgens af en aan rijdt van het vliegveld naar het centrum.
Kaartjes kunnen ter plekke uit de automaat getrokken worden of bij de chauffeur gekocht, ook kun je ze van tevoren via internet bestellen, scheelt een stukkie in de rij staan.
De gewone stadsbus is ook een optie.

Voor alle mogelijkheden en doorklikbare links naar de betreffende aanbieders verwijs ik je naar deze website:
http://www.barcelonatips.nl/barcelona-airport/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het kan ook de moeite waard zijn je hotel te contacten en te vragen of zij ook een haal/breng service hebben.

Andere antwoorden (4)

Gewoon met de taxi. Jullie zijn met z'n vieren, dus ook de kosten deel je door 4. Je kunt natuurlijk ook een autobus nemen, maar dat duurt veel langer en je moet maar zien dat die bij je hotel stopt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ze zijn met 5
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Past wsl niet in een taxi, bestuurder wil ook graag mee...
Vanaf het vliegveld gaat een pendelbus naar de stad, Geen idee wat hij kost heb er jaren geleden gebruik van gemaakt. In het centrum stopt hij op verschillende plekken, dus nooit zo ver van je hotel. Makkelijker dan de trein want om op het station te komen moet je vanaf het vliegveld een stuk lopen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er vertrekken regelmatig pendelbussen voor een klein prijsje. Hier vind je meer info: http://www.barcelona-tourist-guide.com/nl/luchthaven/vliegveld-barcelona-transport.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik was dit jaar ook voor het eerst in Barcelona en heb toen de trein gepakt vanaf het vliegveld. De snelste en voordeligste optie voor ons toen. Ik raad jullie ook aan om vooraf online de BarcelonaCard te bestellen. Met deze kaart kan je onbeperkt met AL het OV in Barcelona reizen. En deze is OOK geldig voor de trein van het vliegveld naar het centrum. http://www.holabarcelona.nl/vervoer-barcelona op deze site van een in 2008 naar NL verhuisde Spaanse, lees je meer info, onder andere over vervoer.