Kan je meereiskorting gebruiken met trajectkaart?

Ik weet dat je mensen met meereiskorting mee kan nemen met je trajectkaart op je traject. En buiten je traject kan je in de daluren met 40% korting reizen, maar mag je in die daluren, buiten je traject ook mensen meenemen met meereiskorting? Of moeten die dan vol tarief betalen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (2)

Ja.
De informatie van de NS vertelt dat één van de drie voordelen van een Traject Vrij Maand- of Jaarabonnement is dat maximaal 3 medereizigers door de week na 9.00 uur en in het weekend de hele dag 40% korting krijgen. Daar staat niet bij vermeld dat dit alleen voor het Traject geldt, dus het geldt tevens voor reizen in de daluren buiten jouw traject.
Amadea
8 jaar geleden
Ook buiten het traject waarop de houder van het TrajectVrij abonnement zelf ‘gratis’ reist, mag deze als gastheer medereizigers mee laten reizen op basis van Samenreiskorting.
Deze vraag is in oktober 2014 expliciet zo gesteld en beantwoord op het NS-Serviceforum. Zie bron.

Toegevoegd na 26 minuten:
Vraag is logisch te verwachten en kwam daardoor ook begin dit jaar nog een keer aan de orde: zie de bronnen.

Toegevoegd na 43 minuten:
En een twitterlink met gelijkluidend antwoord van NS Online

Toegevoegd na 53 minuten:
En voor de goede orde: voor de Samenreiskorting gelden niet de Daluren, maar de zgn. "Voordeeluren"!
De voordeeluren zijn van maandag t/m vrijdag na 9.00 uur, in de weekenden en op feestdagen de hele dag. In de vakantiemaanden juli en augustus en de week tussen kerst en oud en nieuw reist u ook de hele dag met 40% korting.
Bron: http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/reizen/samenreiskorting.html

Toegevoegd na 1 uur:
Voor de gastheer zelf geldt dat zijn eigen reis-op-rekening (nl. het gedeelte buiten zijn TrajectVrij) op basis van 40% korting wordt berekend indien hij met het TrajectVrij abonnement incheckt op het beginpunt tijdens de Daluren. In de spits heeft hij dus zelf geen korting op dat stuk van de reis. Terwijl zijn medereizigers ondanks de middagspits wél van de Samenreiskorting genieten!
Bron hiervan: http://www.ns.nl/binaries/content/assets/NS/reizigers/buiten-uw-traject-reizen.pdf
Bordensteker