Mijn ov-chipkaart is kapot; zit geen scheur in. Ben ik of is het bedrijf die de kaart levert hier verantwoordelijk voor?

Opeens kan ik niet meer inchecken. Om te controleren ben ik naar een van de winkels geweest om de kaart daar te laten lezen. Inderdaad kan de kaart niet gelezen worden.

Echter is er vanaf de buiten geen schade te zien, toch wordt ik erop aangesproken en moet ik een vervangende kaart zelf betalen.

In de voorwaarden heb ik niets kunnen vinden over wie er nu verantwoordelijk is in dit geval. Bij zichtbare schade ben ik dat, maar als de kaart er onbeschadigd uitziet toch niet?

Wie weet het antwoord? Bedankt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K
ronron1212
8 jaar geleden
Ja jij bent verantwoordelijk hoe moet een ander daarvoor verantwoordelijk zijn?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Jij bent verantwoordelijk per slot van rekenen is het ook jouw kaart. Destijds aangeschaft. Vervangende kosten OV chipkaart is € 11,00. Snel regelen want anders reis je clandestien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nou omdat hij niet kapot is. Iets binnen in de kaart werkt niet. Als ik een laptop koop en windows werkt niet, is het niet mijn probleem. Als ik hem laat vallen wel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ik begrijp je vraag. Hoe lang gebruik je de kaart al? Je kan van een bedrijf verwachten dat ze een deugdelijk produkt maken. Als hij binnen 1 jaar niet meer werkt, en je hebt hem niet in de wasmachine gedaan, of gevouwen, zou je verwachten dat zij aansprakelijk zijn. Ik ga je volgen!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb hetzelfde gehad en heb een vervangende kaart van €11 aan moeten vragen... Geen idee of je dat misschien ergens kan declareren, maar ik denk dat het de enigste optie is.

Antwoorden (1)

Je bent er zelf verantwoordelijk voor. Ik geef je er gelijk een tip bij. 9 van de 10 keer gebeurd het weleens dat de chipkaart in aanraking ks gekomen met een magneet of iets dergelijks, waardoor de chipkaart beschadigd is geraakt. Ook gebeurd het weleens dat wanneer je de ov bij je mobiele telefoon houdt, het ook even later niet meer kan werken. Gebeurd niet altijd maar soms wel. Ik raad in ieder geval aan om al je passen bijv; pinpas, creditcard, OV etc... uit de buurt te houdem van je mobiele telefoon.