Zijn er al treinen spoorloos verdwenen?

Er verdwijnen regelmatig vliegtuigen, zijn er ook gevallen bekend van treinen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
LOL
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je maakt een grap toch?
Utrecht
8 jaar geleden
Hoe had je dat bedacht?
Volg het spoor.....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb nog nergens een artikel kunnen vinden dat deze trein is gevonden: http://english.pravda.ru/hotspots/disasters/12-04-2004/5277-0/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, dit is een serieuze vraag en aangezien dat freekfluweel al een artikel gevonden heeft, is dit zeker geen mop.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat bericht van ff, daar is vooral geen vervolgbericht van. Ofwel de trein is gevonden en dat ja duh bericht heeft het internationale nieuws natuurlijk niet gehaald. Als de trein daadwerkelijk verdwenen was zou het nog wereldnieuws zijn en zouden ze nog aan het zoeken zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Vliegtuigen en schepen verdwijnen omdat ze vrij boven de oceaan kunnen bewegen. Treinen zitten vast op een rails, die kunnen nooit veel verder dan de rails eraf schieten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk dan ook aan de tijd van de wereldoorlogen. Toen elke trein nog niet op een scherm te volgen was.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Trein kan ook ontsporen op een brug met daaronder heeeeeeeeeeeeel diep water...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bovendien was dat een trein in Rusland en we weten allemaal dat wij alleen die dingen te weten komen die de Russen willen....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Aha :D
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Scherm volgen maakt niet uit. Treinen rijden niet over heel diep water. En dan nog weet men waar dat dus geweest zou kunnen zijn wat het zoeken miljoenen keren makkelijker maakt dan met een vliegtuig.
Cryofiel
8 jaar geleden
Er zijn wel eens treinen gestolen. Niet via het spoor natuurlijk. Het huidige treinvolgsysteem in Nederland kan alleen detecteren wanneer de trein van de ene spoorsectie naar de andere spoorsectie rijdt (via de sectiebezetting). Sommige secties zijn kilometers lang. Vanuit verkeersleiding weten we dan wel in welke sectie een trein zich bevindt, maar niet wáár die trein zich binnen die sectie bevindt. En als er echt een megastoring is, en treinen "handmatig" de stations worden binnengeleid waarbij de machinist de opdracht "rijden op zicht" krijgt, weten we ook niet meer waar ons materieel zich bevindt. En ook niet waar het personeel zich bevindt - dat is één van de redenen waarom het opstarten van de treindienst na een grote storing zoveel tijd kost.
Antoni
8 jaar geleden
Niet spoorloos, maar wel voor even: In India was in 2014 een trein zeventien dagen vermist. Zie deze websites: http://ibnlive.in.com/news/missing-train-traced-after-17-days-in-bihar/498280-3-232.html http://timesofindia.indiatimes.com/india/Missing-train-traced-after-17-days-in-Bihar/articleshow/42325400.cms
Antoni
8 jaar geleden
Mooie woordspeling trouwens: een trein die SPOORloos verdwijnt!
Poet
8 jaar geleden
Toen ik eens in Nicaragua was is wel een stuk spoor spoorloos verdwenen. Spoorloze sporen bestaand dus wel
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Antoni: eindelijk iemand die het gezien heeft ;)

Het beste antwoord

Er verdwijnen wel treinen net als er vrachtauto's verdwijnen. Maar niet voor iets worden in sommige landen zaken niet met vrachtauto vervoerd, maar met een trein omdat vervoer met trein veiliger is en beter gecontroleerd kan worden.
Een korte zoektocht op web heeft geen verdwenen treinen opgeleverd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Fysisch is dit compleet onmogelijk. De treinen blijven "vast" verbonden met de sporen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Cryofiel
8 jaar geleden
Nee hoor. Een trein (of een locomotief, of een wagon) kan op een oplegger of een schip worden gezet en vervolgens over de weg of over het water worden verwijderd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een wagon, ook kan een aaneensluiting van wagon's zo worden vervoerd, maar in principe is het dan geen trein meer, want het is niet op zich het actief vervoersmiddel die mensen ergens heen brengt. Dat is dan weer het schip die de wagon vervoert.