wat is de maximum snelheid van arriva treinen tussen Veendam en Zuidbroek?

En waar wordt deze bereikt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou maak je me echt heel erg nieuwsgierig waarom iemand DAT zou willen weten - tenzij die hele nare plannen heeft.....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het doel van de vraag is toch compleet irrelevant? Ik woon naast de lijn! En hij lijkt niet vooruit te komen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tja, het spijt me Hanna, maar de enige keer dat ik iemand een vraag vergelijkbaar met deze heb horen stellen, was dat, helaas, met het doel er op de juiste plaats voor te springen, dat er geen remmen meer aan was.......en die wens ik op geen enkele manier in de kaart te spelen. Dus is het doel van de vraag voor mij volstrekt NIET irrelevant. Met je toelichting erbij wordt het inderdaad een heel ander type vraag. Ik moet je helaas het antwoord schuldig blijven.

Het beste antwoord

9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De baanvaksnelheid op het betreffende traject is 80-124 km/h.

De (stop)trein van Zuidbroek naar Veendam doet er 12 minuten over. De maximumsnelheid zal de trein in het midden van het traject ongeveer bereiken. Ongeveer ter hoogte van de plaats Muntendam.

Dit komt omdat de trein eerst moet optrekken vanuit Zuidbroek en als hij Veendam nadert moet afremmen (en de terugweg precies andersom).

Toegevoegd na 1 minuut:
De maximumsnelheid van Arriva treinen (in het algemeen) ligt trouwens op 140 km/h. Harder mogen Arriva treinen niet.
Maar de Arrivatrein zal die maximumsnelheid op het betreffende traject niet behalen.