Heeft mijn mede reiziger een eigen OV-Chipkaart nodig of kan het ook op een anderen manier?

Ik heb een ov jaarabonnement en daarbij kan mijn mede reiziger 40% korting krijgen.
Heeft mijn mede reiziger een eigen ov chipkaart nodig? Of kan het ook zonder?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

De medereiziger heeft 40% korting maar zal de rest dus nog wel moeten betalen. Dat kan tegenwoordig alleen nog via een OV chipkaart.

Dus ja hij/zij heeft een eigen ov-chipkaart nodig. Op de volgende link staat uitgelegd hoe het moet.

http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/reizen/samenreiskorting.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bordensteker
9 jaar geleden
En, voor de duidelijkheid: dit kan dus niet meer met behulp van een eenmalig papieren kaartje zoals vroeger mogelijk was. Je kunt nog wel een eenmalig papieren kaartje kopen uit de automaat (en tegenwoordig zit daar dan een chip in, en je betaalt één euro extra), maar dat kun je niet met Samenreiskorting krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En nog een aanvulling, voor samenreiskorting kun je ook een anonieme OV-chipkaart gebruiken. De medereiziger hoeft dus geen persoonlijke kaart te hebben.

Andere antwoorden (1)

Ik weet het niet zeker, maar ik geloof dat je bij papieren kaartjes bij overige opties ook samenreiskorting aan kan zetten. Zo moet het in ieder geval met de OV chipkaart. Nogmaals, ik weet het niet zeker.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met de papieren kaartjes kun je geen kaartjes met korting kopen. Samenreiskorting kan alleen op een OV-chipkaart geladen worden.