Wanneer is mijn ov chipkaart klaar voor gebruik?

Ik ben student en ik krijg 1 oktober studiefinanciering. Dan gaat ook mijn ov studentenproduct in zodat ik door de weeka gratis kan reizen. Ik heb een persoonlijke ov chipkaart aangevraagd en hier het studentenreisproduct opgezet. Is mijn ov nu klaar voor gebruik of moet ik eerst nog iets anders activeren ofzo? Er staat namelijk geen saldo op. Kan iemand mij dit uitleggen?

Toegevoegd na 35 minuten:
Ik heb mijn studentenreisproduct al opgehaald bij een automaat.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.6K
Powergen
9 jaar geleden
Heb je het studentenreisproduct ook al opgehaald bij een automaat (bv een NS kaartjesautomaat)?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je je ov thuisbezorgd hebt gekregen moet jehem eerst nog bij een automaat activeren (de studentenkorting). Dit doe je door je ov voor de scanner te houden en vervolgens een nieuw product aanklikt. Ni klik je studentenov aan en dan doet hij het. Om er geld op te zetten kan je ook automatisch overschrijven activeren. Dit staat heel duidelijk op de ov site. Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Studenten reis product heb ik al opgehaald en staat op mijn persoonlijke ov. Ik wil er geen saldo op zetten want ik kan gratis reizen. Lijkt me logisch toch? Om nog duidelijker te zijn: kan ik zoals mijn ov er nu voorstaan inchecken op een treinstation en dus met de trein reizen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voorstaat*
Powergen
9 jaar geleden
Ik adviseer je wel om saldo erop te zetten, al is het 10 euro. Gewoon voor de zekerheid.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat Powergen zegt. Gebruik nu een jaar het studentenreisproduct, heb er al een jaar lang €19,14 opstaan (zie je telkens bij uitchecken), vind het persoonlijk voor de zekerheid zeker handig dat erop te hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Maar nu is mijn vraag Nog steeds niet beantwoord
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik weet het antwoord niet. Vandaar dat ik een reactie plaatste ;-) Je zou wel even langs het NS-loket kunnen gaan, heb je binnen een minuut het antwoord. Of bellen met NS / andere vervoerder.

Antwoorden (1)

Zodra je de bestelling hebt opgehaald gaat deze in. Dit kan je checken door jezelf bij een checkin paaltje in te checken. Als er op het schermje verschijnt: studenten ov o.i.d. dan werkt hij. Staat er een saldo, dan werkt het reisproduct niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Thanks! Maar hij gaat pas 1 okt in, ben nog 17. Maar dat is verder niet belangrijk. Ik wilde graag weten of ik zo kon inchecken, zodat ik dalijk niet bij zo'n incheckpaal sta en hij doet het niet..