Komt er een metro in Papendrecht?

Dan bedoel ik een metro die eventueel met Rotterdam en/of Dordrecht is verbonden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Nee, in Papendrecht komt géén metro. Papendrecht is enkel bereikbaar met de bus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Misschien bedoelt de vraagsteller of er in de toekomst een metrolijn wordt gebouwd? Zo las ik de vraag in ieder geval...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In beide gevallen niet.
Antoni
9 jaar geleden
Oké, misschien waren daar plannen voor. Ik volg de Papendrechtse politiek niet dagelijks...
Nee, er is in het verleden alleen een plan geweest om Ridderkerk per metro met Rotterdam te verbinden. Hiervoor is zelfs onder station Lombardijen een betonconstructie gebouwd om daar een station te bouwen. Inmiddels is het plan van een metro losgelaten en wordt er nog nagedacht om eventueel een tramlijn (zoals naar Barendrecht) aan te leggen. Maar of en zo ja wanneer dit gaat gebeuren staat nog altijd niet vast.

Ook is er wel eens een plan geweest om de tramlijn naar Ridderkerk te verlengen naar Zwijndrecht en eventueel naar Dordrecht. Maar dit plan is inmiddels helemaal losgelaten en omgezet in het aanleggen van een aantal busbanen in Dordrecht, Zwijndrecht, Hendrik-Ido-Ambacht en Ridderkerk.

Voor Papendrecht zijn er nooit plannen geweest om deze ook aan te sluiten op het metro- of tramnetwerk van de RET. Wel is er om Papendrecht betere verbindingen met het OV te geven een ponton van de Waterbus tussen Rotterdam en Dordrecht verplaatst. Naast de waterbus is en blijft Papendrecht alleen per bus bereikbaar (qua OV dan).