Waar kan ik een studenten OV aanvragen?

Hallo,

Ik ga dit jaar naar het MBO en ik moet dan een OV chip kaart hebben. Ik had op de website www.ov-chipkaart.nl een ''studenten abonnement'' gevonden voor 1000 euro per jaar, maar die pagina kan ik niet meer vinden.. is er misschien wat goedkopers, of is er een optie om een abonnement te nemen zonder dat ik om de zoveel tijd de kaart moet opladen?

Alvast bedankt.

Toegevoegd na 47 seconden:
PS: ik heb dit kunnen vinden maar ik weet niet wat voor kaart dit is.. moet ik hier zelf geld op zetten, hoe duur is het etc https://www.ov-chipkaart.nl/aanvragen/uitleg-persoonlijke-ovchipkaart/persoonlijkeovchipkaart/kaartaanvragen/

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je geeft aan een MBO studie te willen doen. Daarvoor gelden qua studiefinanciering andere regels dan voor HBO en Universiteit. Zonder nadere info (oa leeftijd) is de vraag niet zondermeer te beantwoorden.

Het beste antwoord

Vraag een persoonlijke OV-chipkaart aan via dat website om een kaart in je bezit te hebben en die kun je gebruiken om je studentenreisproduct op te zetten.

Nadat je studiefinanciering hebt aangevraagd, krijg je automatisch het ‘Aanvraagformulier Koppeling Studentenreisproduct’ toegestuurd. Geef met dit formulier je OV-chipkaartnummer door. Jouw studentenreisproduct wordt dan klaargezet voor jouw OV-chipkaart.

Vervolgens haal je je studentenreisproduct (week- of weekendabonnement) op bij een ophaalautomaat.

Dan heb je een studenten OV-chipkaart en het kost helemaal geen 1000 euro per jaar, maar enkel 7,50 euro. Afhankelijk van je keuze tussen week- of weekendabonnement kun je gratis reizen met de openbare vervoer door de hele Nederland met bepaalde voorwaarden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh, oké! En nog een vraagje.. ik heb een studiefinanciering aangevraagd en ik krijg dan ongeveer 650 per jaar, krijg ik dan ook het aanvraagformulier van het studentenreisproduct of niet?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Extra informatie: Wil je buiten de bepaalde voorwaarden reizen? Dan betaal je met een korting.
Gezien dat je geen zin in opladen hebt, dan is de automatische opladen voor jou een prima optie en die kun je makkelijk aanvragen nadat je een OV-chipkaart hebt in deze link, maar dan wel eerst inloggen: https://www.ov-chipkaart.nl/opladen/saldo/aanvragen/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou, als je al voor de OV-chipkaart hebt aangevraagd, dan hoef je de bijgekregen formulier voor een nieuwe OV-chipkaart niet in te vullen. Alleen de aanvraagformulier Koppeling Studentenreisproduct invullen is voldoende.