is het nog mogelijk een dagkaart te kopen voor de bus?

moet morgen met de bus heen 50min incl 1 overstap en terug hetzelfde. OV is nog niet binnen dus nog niet mogelijk die te gebruiken. kan ik nog een dagkaart oid kopen in de bus van Connexxion?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt gewoon een kaartje kopen voor de rit die je maakt. Als je aangeeft waar je naartoe wilt, zal de chauffeur je hiervoor een passend kaartje aanbieden. Dagkaart lijkt me duurder dan de reis die je nu maakt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee. Je vindt evt. de ritpijs op 9292.nl
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die ritprijs geldt voor een OV-chipkaart... Dat is niet wat de vraagsteller wil weten.

Antwoorden (2)

Alle vervoersbewijzen van Connexxion die je kunt vinden staan op de sitepagina: http://www.connexxion.nl/vervoerbewijzen/15

Helaas heb ik er geen dagkaart daar gevonden.

Je kunt wellicht met RIT-kaartjes reizen en de voorwaarden van RIT-kaartjes zijn:
"Het RIT-kaartje is geldig voor een enkele rit met de bus. Na het verlaten van de bus is het kaartje niet meer geldig; overstappen en/of terugreizen is niet toegestaan."

Dus bij het overstappen en terugreizen zul je vast een nieuwe RIT-kaartje moeten kopen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In Groningen en Drenthe kan het wel. Daar zit echter Qbuzz. Het openbaar vervoer wordt geregeld door een samenwerkingsbureau van de provincies Groningen en Drenthe. Zo'n dagkaart kost, dacht ik, 10 euro, en is in heel de provincies Groningen en Drenthe geldig. Deze koopt men bij de chauffeur.Nog niet lang geleden kon men een landelijke dagkaart kopen in de tijd van de strippenkaarten. Toen kocht men bij de chauffeur 2 strippenkaarten met stempel overdwars, ouderen dacht ik 1 strippenkaart. Volgens mij was die ook op enkele treinlijnen geldig. Daarnaast had je ook nog de zomerzwerfkaart. Ik denk, dat men nu geen landelijke dagkaarten meer kan kopen. Is dat niet zo, lees ik het graag van jullie. Ik denk, dat het nog wel mogelijk is om een OV dagkaart voor treinen en bussen in heel Nederland te kopen. Is dat niet zo, dan lees ik het graag van jullie.