waarom staan de ansaldo bred fyra treinen nog steeds in Amsterdam. ze zouden toch terug naar Italië gaan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk zit men nog vol in de juridische rompslomp..

Het beste antwoord

De NS heeft met het moederbedrijf van AnsaldoBreda, Finmeccanica, afgesproken dat de Fyra-treinen teruggaan naar Italië en hiervoor een deel van het voorschotbedrag teruggekregen. AnsaldoBreda heeft de treinen echter nog niet opgehaald, deze staan nog in Watergraafsmeer.

De NOS gaf in maart jl. al aan: 'Het Italiaanse bedrijf AnsaldoBreda heeft nog niet gereageerd op de deal die is gesloten met de NS over de Fyra. Ook in de Italiaanse media wordt met geen woord gerept over de overeenkomst. Volgens correspondent Rop Zoutberg geeft dit aan dat de zaak rond de Fyra in Nederland veel meer leeft dan in Italië.'

Het lijkt er dus op dat AnsaldoBreda het niet helemaal eens is met de beslissing van het moederbedrijf en zo lang mogelijk wacht met het ophalen van de treinen om gezichtsverlies te voorkomen. Het ophalen van de treinen betekent immers het toegeven van de constructiefouten.
Daarnaast lopen er momenteel juridische procedures om vergunningen te krijgen voor het transport van de treinen door de verschillende landen heen. In de tussentijd blijven de treinen dus gewoon staan.