Krijg je een boete voor vergeten in-checken met studenten OV bij NS?

Kan de NS conducteur bij controle een boete uitschrijven als je met een studenten ov chipkaart reist en je bent vergeten in te checken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Ja, dit kan. In de praktijk gebeurt dit ook.
De prijs van de boete weet ik niet, maar dat ze hem geven weet ik zeker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit gebeurde laatst een jongen voor mijn in de trein. Hij was met zijn studenten ov vergeten in te checken. De conducteur gaf hem bekeuring, hij hoefde alleen de ritprijs betalen (conducteur deed aardig). In feite kan je wel een boete krijgen ja. De conducteur melde overigens tegen de jongeman dat hij de ritprijs terug kan krijgen door bij het loket op de grotere stations langs te gaan en om een teruggave-formulier te vragen. Over de boete (bovenop de ritprijs) durf ik niet voor 100% hetzelfde te zeggen.