hoe zit het precies met de afschaffing van de ov studentenkaart?

Word deze kaart nou nog afgeschaft door de overheid en gaan ze een ander systeem invoeren? Of komen alle kosten nu bij onszelf te liggen? En wanneer gaan ze dat dan invoeren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Het kabinet wil de studiefinanciering een nieuwe vorm geven om meer geld in beter hoger onderwijs te kunnen investeren én het hoger onderwijs toegankelijk te houden. Het kabinet is van plan om de volgende zaken te veranderen op het gebied van studiefinanciering:
- invoering van een sociaal leenstelsel voor studenten in de bachelor- en de masterfase, met ingang van het studiejaar 2015-2016;
- invoering van een alternatief vervoersarrangement, in samenhang met de invoering van een sociaal leenstelsel in de bachelor- en de masterfase.

Het kabinet komt in de loop van 2014 met plannen hiervoor. Het is dus nog niet bekend hoe het zal gaan verlopen met de ov-studentenkaart.
Amadea