Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Herladen campuskaart nmbs indien men werkt, mogelijk?

Toen ik vorig schooljaar student was had ik een campuskaart (vergelijkbaar met een schooltreinkaart) Brugge - Gent. Hiervoor betaalde ik +- 8 euro en kon ik 10 ritten mee doen. Ik heb nu vast werk en zou morgen in Gent moeten geraken. Ik weet namelijk niet als de nmbs gegevens bijhoudt van personen die studeren of indien je gaat herladen men controleert als je nog student bent. Iemand die weet, of zelf al heeft geprobeerd, om die campuskaart te herladen na zijn/haar studieperiode?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Bij abonnementen van de NMBS heb je meestal een "moederkaart" en een ander deel dat je vervangt wanneer al de 10 ritten op zijn. Indien de moederkaart nog geldig is zou je in principe gewoon een nieuwe kaart kopen. De NMBS houdt voor zover ik weet geen database bij met wie nog student is dus in principe zou je een nieuwe campuskaart kopen ook al je geen student meer bent. Maar de controleur kan altijd de vrijheid nemen om je te vragen een geldige studentkaart te tonen bij een controle. Je moet je dus afvragen of je de risico wilt lopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding