kan ik ook met de bus reizen zonder ov-kaart?

Ik moet maandag 1x met de bus reizen. Verder doe ik dit nooit. Moet ik voor die ene keer per se een ov-kaart aanschaffen? Je moet er namelijk een bepaald bedrag op hebben staan om te reizen(15 of 20 euro). Ik heb dan na die ene keer reizen nog 11 euro o.i.d. opstaan en dit vind ik jammer.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt voor alle antwoorden! Ik denk dat ik dan toch maar een ov aanschaf...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waar ga je die aanschaffen voor maandag?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als iemand een onpersoonlijke ov chipkaart heeft bij jou in de omgeving dan kan je bv vragen of je hem die x mag lenen. Met onpersoonlijk bedoel ik wel dat er geen foto en geboorte datum op staat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Anonieme heet dat ;)

Antwoorden (2)

Je kunt gewoon bij de buschauffeur een kaartje kopen.
10 jaar geleden
Je kan bij de buschauffeur gewoon een kaartje kopen. Maar die is wel duurder dan als je met de OV-chipkaart gaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor de vraagsteller is dit niet duurder (veel goedkoper zelfs) omdat ze maar 1x met de bus zal reizen.
Een OV-chipkaart is duurder dan eenmalig een los kaartje kopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja oké. Als je zelf nog geen OV-chipkaart hebt, dat klopt, dan is gewoon een kaartje kopen goedkoper.