Wat voor een ov chipkaart moet ik gebruiken voor een eenmalige reis met de bus?

Het is namelijk zo dat ik met de tienertoer wegga, maar met de trein niet bij onze bestemming aankomen. Het laatste stukje, ong. 10 min., willen we met de bus reizen.
We hebben echter geen idee of we dan een ov kaart moeten gebruiken of op een andere manier moeten betalen.

Toegevoegd na 51 minuten:
Weten jullie misschien waar ik de prijs van dit treinkaartje kan vinden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je kunt ook nog altijd een los kaartje in de bus kopen, maar dit is wel veel duurder dan wanneer je het met een ov-chipkaart doet. De aanschaf van die ov-chipkaart kost alleen 7,50, dus als je verder nooit met het ov reist, is het misschien handiger om gewoon een kaartje in de bus te kopen. Het kan dus allebei, je moet zelf even bedenken wat voor jullie het handigst is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bent met een kaartje in de bus in dit geval het goedkoopste uit. Je betaald met dat kaartje meer dan dat je dat met de OV chipkaart zou kosten, maar de chipkaart gaat je nu meer kosten, omdat je hem voor 7,50 moet aanschaffen en er saldo op moet zetten, voor die 10 minuten in de bus ben je waarschijnlijk nog geen 5 euro kwijt, dus dat valt voordeliger uit. Ook in geval van retour, dus als je 2 keer gebruik maakt van de bus.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als jij of 1 van je gezinsleden in bezit is van een anonieme OV chip kaart, kun je die beter gebruiken, dan ben je het voordeligst uit.

Toegevoegd na 54 minuten:
Op de site van 9292 kom je een eind met het uitzoeken van de kostprijs voor je kaartje, maar helemaal lukken zal het niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Retourtjes in de bus bestaan niet meer; je moet 2 keer een los kaartje kopen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat bedoelde ik, met 2 keer gebruik maakt van de bus, beetje verkeerd omschreven.
Voor die ene keer raad ik je een loskaartje aan.
Even uitgaande van €3,50 enkele reis x2= €7,00 dan heb je dus een retourtje.
Met de OV chipkaart moet je m kopen €7,50+ €5,00 saldo= €12,50.
Hoop dat je er iets aan hebt ;) en fijne tienertoer!