Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe nu te reizen met OV-chipkaart? (zie uitleg)

Kaart is defect (ontvangen).
Geprobeerd bestelling op te halen, kon niet, kon de kaart niet lezen. Gaf geen melding dat de kaart erin zat.
Door meerdere conducteurs gecontroleerd, konden de kaart zelfs niet lezen.
Dus contact opgenomen twee weken terug met student-ovchipkaart 'lijn'.
Kreeg een nieuwe aanvraag formulier binnen. (woensdag 27-01). En een inlever formulier voor mijn huidige ov-chipkaart (donderdag 28-01).

Nu heb ik GEEN ov-chipkaart. Maar moet wel met het OV naar mijn stage toe.
Ik heb voor mijzelf als bewijs zijnde het ingevulde aanvraag & het ingevulde inlever formulier (met mijn ov-chipkaart hierop) gekopieerd, en alvast in mijn tas gedaan.

Bij mijn weten heb ik er tot nu toe alles aan gedaan. Ben er tijdig mee begonnen, echter is de overheid niet zo snel (behalve met het invoeren hiervan!)

- Hoe kan ik nu geldig reizen?
- Kan ik nog voldaan met mijn oude week OV?
- Mogen zij mij laten betalen voor een busrit straks?

Alvast bedankt

Ps. ik neem vanmiddag weer contact op met die telefoonlijn, alleen die wachttijden zijn ZOOOOOOOOO verschrikkelijk lang. Dus hopelijk is dit sneller.

Toegevoegd na 23 seconden:
Betreft een persoonlijke ov-chipkaart.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
642

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een conducteur vertelde me vorige week in de trein dat, als ik nog geen geldige ov-chipkaart zou hebben 1 februari.. dat het dan ook goed was om het aanvraagformulier te laten zien. Dan kun je bewijzen dat je je ov hebt aangevraagd en dit zullen ze dan goedkeuren. Volgens die conducteur dan he!!
Maar ze zullen hier vast niet heel streng op zijn, als jij verteld wat je er allemaal voor gedaan hebt.. Zorg dat je kunt bewijzen dat je je chipkaart hebt aangevraagd, neem je oude ov mee en dan komt het vast goed!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding