Hoelang duurt het om de ov de kaart te gebruiken nadat je heb aangevraagd?

Ik twijfel aangezien ik op vakantie ga, of ik voor de zomervakantie de ov kaart aan moet vragen of juist na.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (3)

Wat ik me kan herinneren, has ik mijn OV Chipkaart binnen 3 weken in huis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het aanvragen en binnenkomen kan wel twee weken duren en dan moet je de kaart ook nog activeren en klaar maken voor de trein (als je met de trein wil kunnen).
Het maakt voor de kosten niet uit wanneer je de kaart niet aanvraagt dus doe dat gewoon van tevoren voor de zekerheid.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit gaat dus om een persoonlijke kaart, je kunt altijd een anonieme kaart kopen die je meteen kunt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het aanvragen van de kaart kan op verschillende manier, direct met je reisproduct via duo(voor studenten). of alleen de kaart zelf(een perssonlijk ov). beide kosten inderdaad een aantal weken voordat deze in de bus liggen,dit kost je iets van 7 euro. (in ieder geval de persoonlijke)

vervolgens moet je via internet je reisproduct kopen, en deze op je pas zetten(elke pas heeft een eigen nummer, spreekt voor zich.)

dan duurt het 1 dag, en moet je de kaart activeren, letop dit kan niet overal, in de bus, heb je vaak en aparaat, of ergens op een service hokje kan je dit laten doen. woon je aan een onbemant station, dan heb ik helaas slecht nieuws, dat word reizen.

op het moment dat je dit geactiveerd hebt dan doet je pas het.

niet vergeten in te loggen he!!

mvg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus ik moet moet de ov kaart aanvragen. Dan moet ik ala ik die binen heb de juiste abbonement aangeven of zo toch??