Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik kon twee keer na elkaar niet uit checken, heeft dit gevolgen?

Ik ging van de week met de bus, mooi ingecheckt, wil ik uitstappen, kan ik niet uitchecken. Ik weet niet precies welke melding ik kreeg, want t was zo druk dat ik maar de bus ben uitgelopen. Dit zelfde verhaal speelde zich gisteren weer af. Zelfs als ik eventjes wacht en 't opnieuw probeer dan wil het niet. Doordat het zo erg druk is in de bus, en ik de druk op mij voel (omdat ik alles ophou opdat moment), laat ik het er maar bij zitten.

Ik heb een studenten reisproduct.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
11 jaar geleden
Vaak moet je meerdere keren achter elkaar proberen, en werkt het ineens wel de 3de of 4de keer.
Ik zie mensen dit vaak doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat deed ik ook maar elke keer rood lampje met een melding. Zal volgende keer even opletten wat er staat.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Meestal kun je terwijl de bus naar jouw halte rijd al uitchecken. Dit geeft je genoeg tijd om in ieder geval de melding te lezen die je krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Via Mijn OV-Chipkaart Transactieoverzicht op de site kan je precies al je transacties en je saldo zien.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je na inchecken niet bent (hebt) uitgecheckt kan je een verzoek om restitutie indienen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet of die regel nog steeds bestaat; maar het kan zijn dat als je te vaak 'niet uitcheckt' je ov-chipkaart wordt geblokeerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding