Hoe kan ik geld van mijn boete terug vragen?

Ik heb een studenten ov, maar deze was ik vergeten. Hierdoor heb ik een boete gekregen.
Hoe kan ik deze boete terug vragen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K
playah30
11 jaar geleden
Het kan gebeuren dat u een keer uw OV bent vergeten, of uw jaarkaart. In dat geval kunt u een beroep doen op de vergeten-abonnement regeling. Afhankelijk van uw abonnement kunt u tot drie maal per jaar uw jaartrajectkaart vergeten en gebruik maken van deze regeling. Misschien dat de ov-studentenkaart hier ook onder valt. Je zou een formulier kunnen ophalen bij een loket van de NS of contact opnemen met de servicedesk van de NS. Hoop dat het lukt!

Antwoorden (3)

Nee, dat kun je niet terugkrijgen. Je mag één keer per jaar de reiskosten declareren die je gemaakt hebt doordat je je OV studentenkaart vergeten bent maar achteraf de boete declareren kan natuurlijk niet.

Toegevoegd na 1 dag:
Hier staat het formulier, vierde van boven: http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/voorwaarden-en-folders/folders-downloaden.html#formulieren

Nergens staat dat het om kwijtschelding van een boete gaat, wel om teruggave van de reiskosten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, je kunt 1x de REISKOSTEN terug krijgen, niet de boete! Dat zou namelijk betekenen dat je net zo lang met een vergeten ov kaart kunt reizen tot je een boete krijgt. Zoek de site maar op ipv vaag te verwijzen.
Bij het ns loket kun je een speciaal formulier opvragen hiervoor of op de ov studenten website kun je direct een declaratie invullen en printen. Je moet dan de originele boete die je kreeg in de trein mee opsturen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een keer per jaar kom je voor terugbetaling van de boete. Op de website van ns vind je bij de klantenservice het formulier geld terug bij vergeten abonnement. Downloaden, invullen, opsturen. Succes!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent nu al de derde die dit beweert: http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/klantenservice/voorwaarden-en-folders/folders-downloaden.html#formulieren (onderste formulier). Er staat toch echt dat het alleen om de reiskosten gaat, niet om kwijtschelding van een boete!