Wat voor knoppen zijn dit op het dashboard van een stadsbus?

Als ik de knoppen aandoe als ik in een bus rij in de bussimulator wat gebeurt er dan? De bis heeft een sleepas dankjewel!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

de linker knop is er in elk geval voor om de bus te laten zakken, als hij bij de bushalte staat, om het mensen makkelijker te maken, om in te stappen. voor het wegrijden kan de bus weer in de oude, hoge, stand gezet worden, door nogmaals op de knop te drukken.
11 jaar geleden
De linkse weet je nu...

De middelste is om 1 as omhoog te zetten bij een dubbele achter as.

En de rechtse is voor de verwarming of het voorgloeien bij het starten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
voorgloeien bij het starten inderdaad. ik herken nu de afbeelding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht dat dat bij moderne dieselmotoren niet meer nodig was??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, alleen is hier de bedoeling mee om ook de bus te kunnen verwarmen. Een verwarming in de bus werkt (zoals bij dit voorbeeld van een Solaris) op de warmte die de motor genereert. Met deze stand kun je de boel verwarmen zonder dat de motor ingeschakeld is.