Geldt de 40% meereiskorting met een studentenkaart ook in de bussen van Arriva?

Ik weet dat je meereiskorting kan krijgen met een studentenkaart. Bij de trein kun je dat aanvinken als je een kaartje koopt. Maar hoe gaat dat bij de bus?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
27.7K

Het beste antwoord

Nee, dergelijke acties zijn niet geldig bij het openbaar bus vervoer.
Heb zelf een aantal jaar bij zowel arriva en qbuzz gewerkt en weet dat dergelijke regels vrij onduidelijk zijn.
Ook onder de chauffeurs, maar het antwoordt is nee.

Als het goed is dan heeft u bij uw reisdocument een flyer gekregen waar een dergelijke vervoersdocument wel en niet toepasbaar is en onder welke voorwaarden.

Samenreiskorting houdt in dat een treinreiziger in Nederland tijdens de voordeeluren met korting mag reizen als de persoon waarmee hij samenreist in het bezit is van een Voordeelurenabonnement,
een trajectabonnement,
een NS- of OV-Jaarabonnement,
of een studentenreisproduct.
Een houder van een van deze kaarten mag maximaal drie medereizigers meenemen,
die allen 40% korting krijgen op hun treinkaartje.
De medereizigers moeten wel in dezelfde klasse zitten als de houder van de kaart die recht geeft op korting.

Als u het bovenstaande heeft gelezen wordt er hier alleen maar over het treinvervoer gesproken, dus is deze regeling niet van kracht in de bus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het geld alleen bij de trein en nooit met de bus.

Toegevoegd na 22 seconden:
Het antwoord is dus nee.