Is een trein verplicht meteen te stoppen na een aanrijding?

Een trein heeft een pokke end nodig om te stoppen. Als een trein met volle snelheid op een trailer bots (de aanhanger van een vrachtwagen dus) en de trein is nog in staat door te rijden, mag deze dan doorreiden tot het eerstvolgende station of moet deze meteen stoppen. Het lijkt mij namelijk onhandig om dat pokke end terug te lopen naar het ongeluk. Of er nou doden zijn of niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En die wensjes van die mensjes in de trein zijn natuurlijk veeeel belangrijker dan een paar zwaar gewonde mensen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jah dat denkt ik ook, ook denk ik dat als iemand voor de trein zou springen de trein gewoon door mag rijden...hoe cruw t ook is :(

Het beste antwoord

Een trein moet inderdaad stoppen na een aanrijding. Als een trein die 130 km/uur rijdt een noodstop moet maken, is de remweg ongeveer 1 km.

Bij een ongeluk met alleen materiële schade is de kans groot dat er ook 'rommel' ligt op het 'nevenspoor' (het spoor naast het spoor waarop de trein rijdt). Dat moet eerst gecontroleerd worden. Daarvoor moeten de seinen op dat andere spoor op rood worden gezet om te voorkomen dat er schade aan een andere trein ontstaat. Dat kan het treinpersoneel doen door op een bepaalde manier de rails van dat nevenspoor met elkaar te verbinden.

De hoofdconducteur is bij een aanrijding met een persoon of voertuig degene die als eerste naar de slachtoffers moet. Ook zorgt hij voor het toedekken van overledenen.
Computoon
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een trein moet direct stoppen na een ongeluk.
11 jaar geleden
Ja ze moeten gelijk stoppen net zoals bij elk ongeluk moet er door de politie onderzoek gedaan worden naar de oorzaak en moet de schuldvraag bepaald worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, een trein MOET stoppen, zou een beetje gek zijn, als een Trein gewoon doorreed, Maar de voorbeeld die je geeft IS al een keer gebeurd, bekijk deze video maar.