Hoe vraag je een NS voordeelurenabonnement aan? Ik word niks wijzer van de site van de NS.

Op de NS site staat wel een heel artikel over voordeelurenabonnement, maar nergens info hoe je die kaart dan kunt kopen of bestellen: http://www.ns.nl/reizigers/producten/producten/voordeelurenabonnement

Moet dit via een site, via de automaat, via een servicebalie? Servicebalie zou wel vervelend zijn, dan moet ik eerst naar een andere stad reizen, station in mijn woonplaats heeft geen balie meer.

Ik wil gewoon een kortingskaart dat ik buiten de spits met 40% korting kan reizen.

12 jaar geleden
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens bij OV chipkaart aanvragen, heb zelf geen zin om alle stappen door te gaan, maar je kan dan kiezen voor een voordeelkaart.
Ritsuka
12 jaar geleden
ik probeer zolang mogelijk bij die OV chipkaart weg te blijven, nog te veel problemen er mee. In de bus vind ik het wel handig (ik heb zo'n anonieme kaart).

Het beste antwoord

Een voordeelurenabonnement is niet meer aan te vragen. De soorten abonnementen zijn augustus 2011 gewijzigd. Alleen mensen die er al een hadden kunnen die verlengen. Je kunt nu een Dal Voordeel abonnement nemen. Dat kost 50 euro voor een jaar, en je krijgt dan 40% korting in de daluren en in het weekend. Het wordt gekoppeld aan je persoonlijke OV-chipkaart. De korting wordt via het in- en uitchecken verrekend.

Heb je een OV-chipkaart, en is deze langer dan een jaar geldig? Dan kan je het abonnement online kopen: https://www.ns.nl/webshop/nieuwproduct?product=DVD&reisklasse=2&contractduur=DRLP&returnurl=http%3A%2F%2Fwww.ns.nl%2Freizigers%2Fcampagnes%2Fnieuwe-abonnementen%23dal-voordeel
Amadea
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
dan moet ik dus eerst een OV chipkaart kopen voordat ik die kan gebruiken? Wat een gedoe allemaal.
Amadea
12 jaar geleden
Ja, dat is helaas het gevolg van de invoering van de OV-chipkaart.
Ritsuka
12 jaar geleden
bedankt voor de info, maar dan zie ik er toch maar vanaf.
Dan zou ik eerst persoonlijke OV chipkaart moeten kopen (ik heb nu een anonieme voor de bus), 2-3 weken wachten tot ik die in huis krijg, dan via die site daluren kopen en activeren ofzoiets. En dan moet ik op dat pasje nog eens het kaartje laden? Ik vind het erg lastig allemaal.
Amadea
12 jaar geleden
Het aanvragen van een persoonlijke OV-chipkaart kan ook online, en hij is binnen 7 werkdagen verstuurd. https://www.ov-chipkaart.nl/aanvragen/uitleg-persoonlijke-ovchipkaart/persoonlijkeovchipkaart/kaartaanvragen/

Andere antwoorden (1)

De voordeelurenkaart is niet meer verkrijgbaar. Dat staat gewoon op de NS-site onder het hoofdstuk 'voordeelurenkaart'. De NS heeft een aantal nieuwe abonnementen geïntroduceerd. Heb je al een voordeelurenkaart, dan kun je die gewoon blijven gebruiken. Maar je kan geen nieuwe meer kopen.

Zie de site waar dit op staat:

"Het Voordeelurenabonnement is niet meer verkrijgbaar. Bent u al in het bezit van een Voordeelurenabonnement dan kunt u deze nog wel blijven verlengen.
Met een Voordeelurenabonnement krijgt u 40% korting op alle treinreizen in Nederland. Het abonnementsgeld is € 55 per jaar. Per 1 januari 2012 is de prijs van het Voordeelurenabonnement vanwege een inflatiecorrectie verhoogd naar € 60. Meer hierover leest u hier."
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
wat is er dan voor in de plaats gekomen? Ik heb dus nog nooit zo'n kaart gehad, mijn vraag is hoe ik het aanvraag.