Wie is eigenaar van een (hoofd) bushalte?

Bij een (hoofd) bushalte ligt vaak een tegel met daarop de tekst 'eigen grond'. Wat houdt dit in? Wie is er dan de eigenaar van zo een bushalte? De gemeente of de busmaatschappij?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (1)

Je ziet die stoeptegels met de tekst "eigen grond" steeds vaker, en dat je 'm in de buurt van een bushalte ziet is heel goed mogelijk. In dat geval is de bushalte vlakbij een woonhuis met een onduidelijke oprit, of een winkel met parkeerplaatsen, die bedoeld zijn voor klanten. In beide gevallen gaat het ook echt om "eigen grond" en gaat het niet om openbare parkeergelegenheid.

Op deze manier hoopt de winkelier parkeerplaatsen vrij te houden voor klanten, en de bewoner om zijn eigen auto te kunnen parkeren. Vooral bij een hoofdbushalte worden vaak auto's neergezet door mensen die met de auto naar de bushalte gaan, en daar verder de bus pakken. Maar natuurlijk zullen er ook mensen zijn die zo'n tegel plaatsen, terwijl het niet om eigen grond gaat, en zo hopen sneller een parkeerplek te vinden, zoals buurtbewoners.

Hier nog een aardig artikel:
http://www.nieuwsbladdekaap.nl/scripts/edoris/edoris.dll?tem=ln_WARCTEXT_view&doc_id=10556930&pageid=0
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt. Deze info was waardevol.