Waarom lopen mensen op het perron in de rijrichting van de trein op het moment dat de trein het station binnenrijdt?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Mensen hebben een instapdeur in het vizier als de trein binnenrijdt en houden die in het oog. Ten tijde van roken/niet roken was dit nog veel erger. Mensen joegen dan achter een bepaalde deur aan niet wetende dat ze al door twee volgende rook-coupe's werden ingehaald
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Omdat ze dan denken dichter bij een ingang te komen van de trein.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat je soms wat verder naar voren wilt zitten in de trein. Dit kan handig zijn op het station waar je uitstapt. Als je niet zo ver naar voren wilt zitten, blijf je gewoon staan, want tegen de stroom inlopen is lastig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij omdat aan het einde van zo'n perron de minste mensen staan. En mensen willen graag zo alleen mogelijk in een coupé zitten. Je weet pas wat het eind van een trein is als hij binnenkomt, dus begin je dan pas met lopen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat ze dan proberen een deur te volgen denk ik of omdat ze misschien denken dat de trein te ver door kan rijden!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sommigen doen het inderdaad om dichter bij een deur te kunnen komen, anderen zijn bang dat de trein anders te ver doorrijdt. Maar ik denk dat de meesten gewoon kuddegedrag vertonen, 1 schaap over de dam....

Zelf blijf ik altijd gewoon rustig staan:)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat ze een deur uitkiezen om naar toe te gaan voordat die trein stil staat. De deur schuift op en ze lopen er achteraan, zich niet realiserend dat ze net zo goed hadden kunnen blijven staan voor de volgende deur.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk kuddegedrag om zo snel mogelijk in de trein te komen.

Tja, in het buitenland zijn er metrostations die dit probleem verhelpen. Daar staat op het peron aangegeven waar exact de deuren komen als het treinstel stopt. Het is dus aan de chauffeur/computer om het apparaat juist neer te zetten.

Geen hossende mensenmassa's meer over het peron.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat ze de lengte van de trein niet weten, en het gevoel krijgen dat de trein hen volledig voorbij rijd...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ikzelf loop altijd naar de achterkant van het perron zodat ik zo ver mogelijk achterin de trein zit. Niet persé omdat het daar rustiger is, maar dat ik op het station waar ik uitstap het meest dicht bij de trappen ben. Zo heb ik de meeste kans mijn aansluiting te halen! Misschien geldt het voor die mensen ook..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mensen blijven vóor de trein bij een station binnenrijdt, in de buurt van de trappen staan waarop (of waarvanaf) ze het perron zijn op gekomen. Dát vind ik pas gek, maar dat terzijde. Als je een perron met wachtende mensen van boven ziet, zie je volgens mij echt zo'n dikke bult rond de trappen en steeds minder mensen naar de einden van het perron toe.

Alleen is het vanuit die dikke bult niet handig instappen. Dus op het moment dat de trein aan komt rijden, komen mensen alsnog in beweging om zo een wat gunstiger instappositie te verkrijgen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik doe dit zelf. Ik moet namelijk altijd de voorste coupé zitten om zo dicht mogelijk bij de uitgang van het aankomststation uit te kunnen stappen. Als de trein dus harder aan komt rijden dan ik had gedacht, dan loop ik alvast een stukje mee.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat ze alvast naar voren lopen, omdat de trein ook nog verder doorreid, en veel mensen denken dat het voor in de trein rustiger is dan op het einde.