Dagkaart perongelijk op maandag afgestempeld en er vervolgens niet mee gereisd. Kan ik hem nu aan de andere kant stempelen en wél gebruiken?

Toegevoegd na 4 minuten:
NS-Dagkaart van de Kruitvat.
Toen ik hem afgestempeld had en in de trein (op maandag) liet zien aan de conducteur verkondigde hij mij dat hij alleen in het weekend geldig was. Moest toen uitstappen op het volgende perron en een gewoon kaartje kopen. Hij vertelde mij er ook bij dat ik hem gewoon weer kon gebruiken. (de dagkaart)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Nee, je kunt niet bewijzen dat je de kaart toen niet gebruikt hebt, eenmaal gestempeld kun je hem niet meer gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het ding niet op maandag geldig is kan hij toch niet gebruikt zijn?
zondag
12 jaar geleden
Ik neem aan dat die afstempeling ook een datum bevat dus kun je wel bewijzen dat je buiten het weekend geprobeerd hebt hem te gebruiken.
Ik denk dat je de conducteur mag geloven. Op de kaart staat dat ie in het weekend geldig is, maar er staat wel een stempel op. Zolang dit stempel goed leesbaar is en dus zichtbaar is dat je er op maandag mee hebt geprobeerd te reizen is het geen probleem het alsnog te gebruiken in (bijvoorbeeld aanstaand) weekend. Je kunt aan de nieuwe conducteur gewoon vertellen wat je hier ook doet. Waar het nieuwe stempel moet staan (andere kant?) weet ik niet. Als het maar goed zichtbaar is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neem je andere kaartje mee als bewijs, dat je deze extra hebt moeten kopen. Dan kun je de conducteur overtuigen met jouw verhaal dat je geen gebruik hebt gemaakt van de dagkaart van Kruitvat. Want als het goed is staan er 2 dezelfde data op de beide kaartjes. De volgende reis stempel jij je kruitvat kaartje af nogmaals in het weekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je het beste zelf even contact op kan nemen met de klantenservice van NS of als dat bij jou in de buurt mogelijk is langs het loket gaan en de situatie uitleggen.
In bijna alle gevallen wordt dit dan gewoon geregeld en krijg je een nieuw kaartje. Ik zou zeker niet in de trein gaan zitten en hopen dat je de conducteur kan overtuigen. Mocht je geen mogelijkheid hebben om langs loket of via klantenservice iets te regelen zoek dan voor vertrek de conducteur op om het voor te leggen dan weet je zeker of het goed is (want theoretisch is een afgestempeld kaartje alleen geldig op de datum van dat stempel) geloof me je wil geen boete voor zwartrijden en dat terugdraaien is weer een heel ander verhaal