Werken de kaartautomaten bij de NS nog steeds op het lezen van de magneetstrip van je pinpas?

Ik kan overal pinnen met mijn pinpas. Echter om een treinkaartje te kopen deed mijn pas het op 3 kaartautomaten niet. Ik weet dat mijn magneetstrip aan zijn einde is. Werken deze machines dus nog steeds op het lezen van de magneetstrip?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook met een goede magneetstrip werken de kaartautomaten van ns vaak niet. Daar zullen ze ook wel weer een smoes voor hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, blij te horen dat het niet aan mij ligt.
Pinpas niet geaccepteerd, zie ik vaak bij de NS.
Terwijl hij het overal elders wel doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is een zeer veel voorkomend probleem :-((
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon de OV-chipkaart gebruiken he. Zie ook de uitzending van Radar deze week....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
katoen: je zou er met je pinpas moeten kunnen betalen, maar heel vaak werkt dat niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, dat klopt. Misschien om mensen te stimuleren de ov-chipkaart te gebruiken. Waar ook weer de nodige problemen mee zijn "zie radar"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het gezien, maar dat ging vooral over problemen met abonnementen in combi met de OV-chipkaart. Er zijn nog veel meer 'probleempjes' met die kaart. Het idee is mooi, maar het werkt domweg (nog?) niet goed genoeg.

Het beste antwoord

Vorige week heb ik een kaartje gekocht. Ik merkte toen de automaat anders reageerde dan ik gewend was. Vroeger voerde je de pas in en haalde hem er meteen weer uit om daarna pas de pincode in te toetsen. Nu moest het pasje gedurende de hele transactie in de gleuf blijven zitten. Net zoals bij bijvoorbeeld supermarkten na invoering van "het nieuwe pinnen". Ook werd het bedrag bij de bank (ING) eerst als "gereserveerd" bedrag vermeld in plaats van direct afgeschreven. Bij werd dus duidelijk de chip in plaats van de magneetstrip gebruikt. Dit betekent dus dat NS in elk geval bezig is met het ombouwen van de automaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Okee. Als ze omgebouwd worden is dan goed nieuws. Want ik moest 3 weken geleden noodgedwongen met de auto, omdat ik geen kaartje kon kopen.
Cryofiel
12 jaar geleden
Je kunt je kaartje toch via Internet kopen en zelf afdrukken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, dat kan. Maar ik vind het persoonlijk niet erg handig. Je hebt dan een A4 formaat kaartje in plaats van een klein strookje dat gemakkelijk in je beurd past.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in je beurs, natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja maar als je er op rekent dat je op dat moment je kaartje kan kopen en dat lukt niet. Dan sta je toch mooi te kijken als jouw trein dan net weg rijd. Aangezien ik nu nog geen nieuwe pas heb en ik die voor die paar keer per jaar dat ik met de trein reis ook niet wil aanvragen, zal ik het wel op die manier moeten doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga toch over op de Ov-chipkaart! Weer eens een ander probleem!