Wat gebeurt er als je studenten OV jaarkaart niet op tijd inlevert?

Vroeger kreeg je een boete van IBG maar kon je OV wel een tijd blijven gebruiken. Kan dat nog steeds met huidige OV inchecksysteem?

Toegevoegd na 45 minuten:
Krijg je een vaste boete per (halve) maand zoals vroeger, of voor iedere treinrit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Je krijgt een boete.
Zelfs met terugwerkende kracht gaan ze kijken hoelang je al niet meer op school zit :s
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoeft hem niet in te leveren maar je bent verplicht ZELF je abbo stop te zetten via internet, anders krijg je geheid een boete! Want stel vanaf morgen heb je er eigenlijk geen recht meer op.. En vervolgens reis je er nog tot mei mee dan krijg je boetes voor de ritten die je hebt gemaakt want dat kunnen ze zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus als je er niet meer mee reist is er niets aan de hand?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk wel, je moet hem gewoon op stop zetten digitaal via de site van DUO.