In 2013 volgens de bijbehorende website.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spoedig, maar in Nederland duren dit soort projecten vaak langer dan gepland.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In 2014 is de planning dat het helemaal klaar is.

De bouw van het nieuwe Rotterdam Centraal is gestart in 2007 en duurt uiteindelijk tot 2014.

Dan is ook de ondergrondse verbinding met de parkeergarages gereed en de buitenruimte ingericht. In 2013 zullen de meeste onderdelen zoals de OV Terminal, de parkeergarage en de ondergrondse fietsenstalling worden opgeleverd en kan de reiziger hier al gebruik van maken.

MIJLPALEN

Ingebruikname verbinding Kruispleingarage met Schouwburgplein
Inrichting buitenruimte gereed

Opening gehele OV-terminal
Ingebruikname ondergrondse fietsenstalling centrumzijde
Ingebruikname Parkeergarage Kruisplein
Start inrichting Stationsplein/Weena-oversteek
Start inrichting Delftseplein
Start definitieve inrichting Kruisplein