Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Nee, je bent geen extra geld kwijt als de bus lang stil staat.

Het ligt eraan welke afstand je aflegt met de bus.
Al staat de bus 1u lang stil terwijl je ingecheckt bent, ben je precies hetzelfde kwijt als dat hij in 1 keer door zou rijden.

Met de taxi is dat een ander verhaal.
Daar rekenen ze wel extra geld voor als ze moeten wachten.

Toegevoegd na 3 uur:
Toevoeging op reactie: het starttarief in de bus gaat in 2012 met 4 cent omhoog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit klopt, je betaald gemiddeld 7 Cent per Km. en gemiddeld 80 cent als start tarief.

Andere antwoorden (2)

Nee volgens mij betaal je alleen per kilometer, dus als de bus stilstaat kost het waarschijnlijk helemaal niets.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb gehoord, dat elke keer als je incheckt er 4 euro van je saldo word gehaald en als je uitcheckt krijg je het resterende geld weer terug en dat als de reis langer dan een half uur duurt dat je dan meer moet betalen.
Heb het trouwens zelf ook meegemaakt. Mijn reis duurt 20 minuten en we staan wel eens in de file en dan duurt de reis langer dan 30 minuten en toen werd er meer geld van de chipkaart afgehouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding