Wat is een seinstoring bij de NS precies?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De storing is meestal bij ProRail en de NS en andere vervoerders hebben er last van.

Antwoorden (3)

Een seinstoring is een technische storing waardoor één of meer seinen geen ander seinbeeld dan rood kan tonen.
Een seinstoring kan ontstaat door:
Een storing van de infrastructuur, bijvoorbeeld een defect wissel
Een storing in een beveiligingssysteem
Een storing in de systemen van de verkeersleiding
Een voedingsstoring
Voor verkeersleiding gelden al deze storingen als seinstoringen.
Hierdoor wordt treinverkeer onmogelijk en ontstaan er opstoppingen in het treinverkeer. De railinfrastructuur kan door een storing grote gevolgen hebben voor de dienstregeling van het personen en goederenvervoer.

in de bron staan meerde storingen voor eventuele interrese.

Toegevoegd na 35 seconden:
meerdere*
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hm.. precies is een groot woord. In het kort: Het betekent dat er langs het spoor bv de seinen voor de machinest niet werken, waardoor deze niet zeker kan zijn dat er geen andere treinen in zijn treinvak zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Seinen zijn een soort stoplichten op het spoor. Deze vertellen een machinist of hij wel of niet veilig door kan rijden. Als zo een sein het niet goed doet is er sprake van een seinstoring.

Dit is gevaarlijk omdat de machinist niet weet of het spoor wel vrij is.