Ik moet morgen met de bus, ik heb nog geen ov-chipkaart, wat moet ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
27K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wegwerp chipkaart kopen voor 2,50
ItisILeClerc
12 jaar geleden
Ik begrijp dat die alleen in A'dam en R'dam verkocht worden: http://nl.wikipedia.org/wiki/OV-chipkaart#Wegwerpchipkaart

Antwoorden (5)

Je kan gewoon een kaartje kopen in de bus (misschien zit er zelfs wel een pin-betaalautomaat)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat van de pinautomaat lijkt me sterk, maar je kunt inderdaad OV-chip kaartjes kopen in sommige bussen. Geen - van mij hoor
Op http://www.ov-chipkaart.nl/klantenservice/adresvinder/?servicetype=1 kun je zien waar bij jou in de buurt een verkooppunt van anonieme OV-chipkaarten zit.
Daar kun je voor € 7,50 een OV-chipkaart kopen en opladen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan nog kaartjes kopen in de bus bij de chauffeur.

Let op, er zijn wel wat dingen verandert.
- Kaartje voor 2 zones kost nu 2,50
- Overstappen is maar 45 minuten geldig in plaats van een uur.

Mocht je nog tijd hebben daarvoor of daarna kan je het beste een ov-chip kaart gaan halen.
Heb je hem al besteld of word hij opgestuurd, dan is je enige optie helaas om kaartjes te kopen.

Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Er zit geen pin automaat in de bus!
Liefst betalen met losgeld. Briefgeld mag ook hoor, maar sommige chauffeurs worden er een beetje chagrijnig van :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt gewoon een kaartje kopen op de bus. Hoe duur dat precies is, hangt erg af van de reis die je wilt maken en van de regio waar je reist. Elke regio heeft weer zijn eigen assortiment van kaartjes.

Het beste kijk je op www.9292ov.nl, je tikt je reis in en klikt bij de prijzen vervolgens op "alle kaartsoorten". Je krijgt dan een nieuw overzicht met bovenaan vijf categorieën: Ritprijs, OV-Chipkaart, Abonnementen, Regionaal, Meer.
Onder "Regionaal" staat in het algemeen informatie over de losse kaartjes waar je in die regio mee kunt reizen.
Alternatief: zorgen dat je nog een OV-Chipkaart koopt. Klik in hetzelfde scherm op OV-Chipkaart, en je vindt onderaan een link naar Google Maps, dan zie je alle verkoop- en oplaadpunten. Over het algemeen kost een OV-Chipkaart geld (7,50), en dan heb je nog geen saldo op de kaart staan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga je de komende 4 jaar nog vaker met de bus?
Dan is het verstandig om naar het station te gaan en bij de kaartautomaat voor 7,50 een chipkaart te kopen.
Je kan er geld op laden, en dan kan je morgen met de bus.

Ga je maar 1x met de bus?
Dan kan je beter een kaartje kopen bij de chauffeur.
Een kaartje kost dus in R'dam 2,50 zoals ik hierboven lees, maar in andere regio's kan het ook 4 euro zijn!!
En dat is belachelijk duur.

Kijk dus goed wat je wilt doen.