moet ik een ov chipkaart aanschaffen als ik met de trein wil reizen ?

ik reis een enkel keertje met de trein en dan meestal naar schiphol. tot op heden koop ik gewoon een kaartje bij de automaat. blijft dit ook zo of moet ik zo'n ov chipkaart aanschaffen voor die paar keer ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nu kun je nog gewoon een kaartje kopen, vanaf 2012 is de OV chipkaart verplicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hou gaat een tourist dit doen die bijvoorbeeld ergens op de veluwe op een klein station wil opstappen ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die moet dan een wegwerp OV chipkaart kopen.
Je hoeft geen ov aan te schaffen hiervoor, de kaartjes worden er met de trein niet goedkoper op en bovendien is niet elke ov chipkaart geldig in elke trein. Ik kon bijvoorbeeld met mijne niet in een intercity.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt nog tot eind 2012 gebruik maken van de papieren kaartjes uit de automaat.
Toch zou het handig kunnen zijn om een ov-chipkaart aan te schaffen, je kan dan ook ná 2012 met de trein.
Bovendien kun je ook makkelijk met bus of tram, mocht dat eens onverwacht nodig zijn.
Dat de ov-chip niet geldig zou zijn in de Intercity is onzin, alleen voor hogesnelheidstreinen met een toeslag zul je een apart kaartje moeten kopen.