Hoe moet ik precies in en uitchecken met een studenten ov?

Vanaf 1 november moet ik in en uitchecken. Ik doe dit meestal al in de bus maar dat is niet genoeg. Mijn vraag is dan ook hoe moet dat? Stel ik ga vanuit helmond naar eindhoven en terug (gebruik trein en bus) kan ik dan in de ochtend om 8 uur inchecken in helmond station en op het einde van de dag uitchecken in helmond? Of moet ik steeds in en uitchecken ? Vb inchecken voor vertrek naar eindhoven en bij aankomst uitchecken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Je moet telkens, in elk voertuig inchecken, en als je uitstapt weer uitchecken. Heel vervelend, maar dit went wel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij elk voertuig dat je gebruikt check je in en uit. Dus in de bus bij het in en uitstappen en voor de trein geldt het zelfde.

Toegevoegd na 1 minuut:
En als je met de NS reist en je moet overstappen, check je bij het eerste station in en bij de laatste (aankomst) check je uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij treinen, die bij dezelfde maatschappij horen, kun je bij het begin inchecken, bij het eindstation uitchecken.
Dus reis je de gehele reis bij NS, hoef je maar een keer in te checken, en een keer uit te checken.

Verder geldt dat je gewoon bij elk 'gedeelte' van de reis moet in- en uitchecken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
inchecken als je in de bus gaat en uitchecken als je overstapt naar ander openbaar vervoer. je kaart zegt dan vanzelf overstap en gaat gewoon weer verder.je moet eigenlijk altijd bij het instappen en uitstappen in en uitchecken. als je het vergeet betaal je het volle traject . je kunt dat wel door te bellen oplossen maar dat is wel lastig. bij bus en tram moer te in het vervoersmiddel inchecken en bij metro en trein van te voren bij de poortjes.