Word je geëlektrocuteerd als je op een trein of metrospoor gaat staan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgensmij komt de stroom van de draden boven de trein.
En ik kan me vaag herrinneren dat er iemand over het spoor liep toen ik klein was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou ook niet best zijn.....je moet meestal wel over een spoor. Springen gaat wat lastig als je de fiets bij je hebt en een tas vol boodschappen.

Het beste antwoord

Bij een treinspoor niet. Bij de metro's in Nederland (en ook in veel andere landen) loopt er een spanningsrail naast de spoorbaan. Daar kun je beter bij uit de buurt blijven.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kort maar krachtig, nee ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, Niet op een trein of metrospoor daar zit geen spanning aan. Wel aan de bovenkant. Die draden wat aan sommige trein en/of metro's vast staat, staat wel spanning op.

Toegevoegd na 5 minuten:
Bij trams loopt er een spanningsdraad boven net als bij trams maar de spoor van een trein en een tram wordt je niet geëlektrocuteerd.