Studenten Ov. Product ophalen.

Ik heb afgelopen week mijn studenten Ov. Product aangevraagd. Maar weet iemand wanneer ik dan weet wanneer deze 'klaar ligt'? Krijg ik daar bericht van? En dat zou dan moeten bij een oplaad punt?

Sorry ik ben er niet helemaal in thuis, alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet iemand hoe ik weet dat deze klaar ligt* moet het natuurlijk zijn.

Antwoorden (3)

Het hangt ervan af of je al wel in het bezit bent van een persoonlijk OV-chipkaart.

Nadat je recht op studiefinanciering is vastgesteld, krijg je binnen een week van de Klantenservice OV-chipkaart automatisch een bericht met uitleg over het doorgeven van je OV-chipkaartnummer inclusief inloggegevens en een aanvraagformulier toegestuurd. Volg de instructies in de brief. Binnen een week ontvang je bevestiging van je aanvraag en informatie over het op je kaart laden van het studentenreisproduct.
Alleen als je binnen drie weken geen bericht hebt ontvangen of het bent verloren, kun je de inloggegevens en het aanvraagformulier bestellen via http://www.studentenreisproduct.nl/.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké heel erg bedankt! Ik heb inderdaad m'n studiefinanciering al aangevraagd. Ook m'n pas heb ik al ontvangen. En vorige week dus ook mijn bijbehorend product aangevraagd.
Ik moet maandag weer naar school dus ik was benieuwd of ik mijn Ov. Kaart al zou kunnen gebruiken.
Even afwachten dus.
In elk geval bedankt voor je antwoord!
Als het goed is krijg je hiervan netjes een brief. Echter, brieven op tijd versturen is niet hun sterkste punt, dus als je een oplaadpunt bij je in de buurt hebt, kun je af en toe even gaan kijken of je het al kan ophalen ;-)

Op deze site: http://www.ov-chipkaart.nl/services/servicesvooraenpkaart/adresvinder/ kun je een oplaadpunt bij jou in de buurt vinden. Het is een redelijk groot geel ding (zie foto). Hoe je hem precies moet bedienen (waar de gleuf zit, waar de knopjes), kan verschillen, maar het apparaat legt het erg duidelijk uit.
Je moet als je pasje er in zit kiezen tussen 'opladen' en 'ophalen', je kiest 'ophalen'. Dan komt er als het goed is te staan iets als '2 producten opgehaald' (vraag me niet waarom 2....dat staat er altijd) en dan staat je studentenabonnement er op :-)

Succes, ook met je studie!

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja, dat je alvast kan gaan kijken geld alleen als je al een ov-chipkaart hebt. Anders zul je moeten wachten tot ze hem je opsturen, maar daar krijg je bericht van. Daarna gaat het ophalen van je reisproduct hetzelfde ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de duidelijke uitleg!!
Toevallig heb ik dit laatst ook gedaan. Eerst had ik natuurlijk een ov-kaart aangevraagd. Toen heb ik een koppelformulier voor studentenreisproduct ingevuld. Deze kan je met de post sturen, of via internet invullen. Hoe dan ook, heb je een kleurenkopie nodig van je persoonlijke ov-kaart, en identiteitsbewijs (als het goed is, krijg je dit koppelformulier met de post, mocht je het niet krijgen, kun je het op de site van de ov-chipkaart terugvinden). Wanneer je dit koppelformulier hebt opgestuurd, krijg je na enkele dagen een bevestiging dat de koppeling goedgekeurd is. Deze bevestiging kwam bij mij na 4 dagen. Na deze bevestiging te hebben gehad, kan het nog 2-4 werkdagen duren voor je het reisproduct op kunt halen bij een ophaalautomaat. Je kunt op www.ov-chipkaart.nl/adresvinder jouw postcode invullen. Hij geeft dan de meest dichtbijzijnde ophaalautomaat. Let erop dat je op de website invult dat je een automaat zoekt waarop je je reisproduct op kunt halen, dit kan niet bij alle automaten! Gr moeawija