Wanneer gaat mijn studenten-ov in?

Ik begin dit jaar met mijn eerste jaar, maar kan ik nu al met korting reizen in het weekeind? Ik ben 19 jaar, dus heb geen last van die kwartalen!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Hee!

Je OV-abonnement gaat in vanaf de 15e dag, in de 1e maand dat je studiefinancering krijgt.
Elke eerstejaars student krijgt vanaf de maand september pas studiefinancering, dat betekent dus dat je OV-abonnement pas vanaf 15 september zal ingaan.

Heel raar allemaal inderdaad, omdat de colleges al de 1e september beginnen, maar daar heeft het DUO sch*t aan.
Dus vanaf 15 september!