Hoe kan ik mijn studentenreisproduct nu gebruiken als persoonlijke ov chipkaart?

Ik heb een paar maanden geleden mijn ov van duo stopgezet en krijg in plaats daarvan nu een reisvergoeding van 80 euro. Ik heb gehoord dat ik die ov chipkaart van duo nu kan gebruiken om te reizen door er zelf geld op te zetten. Hoe werkt dit? Moet ik hem hiervoor nog activeren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De kaart blijft geldig, maar je moet 'm wel activeren als NS-kaart en er saldo op laden.

"Als je studentenreisproduct is verlopen, kun je jouw persoonlijke OV-chipkaart blijven gebruiken en er bijvoorbeeld saldo of andere reisproducten op laden. Je kunt er ook voor kiezen gebruik te maken van het aanbod van NS voor afgestudeerden."
http://www.studentenreisproduct.nl/studentenreisproduct/stopzetten.aspx

"Met het kaartnummer van je Studenten OV-chipkaart, je pasfoto en je DUO-correspondentienummer bestel je je cadeau via je eigen NS-account. Nog geen eigen NS-account? Maak er op MIjn NS meteen een aan. Deze actie is geldig tot 3 maanden na beëindiging van je studentenreisproduct en wordt mede mogelijk gemaakt door het Ministerie van Infrastructuur en Milieu."
http://www.ns.nl/reizigers/blind/_uitgestudeerd-actie---2010