Krijg je een boete als je je gordel niet om hebt in een bus van connexxion?

Er staat namelijk wel aangegeven dat men een gordel om moet in de bus.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Of je een boete krijgt is de vraag, want hoe vaak wordt een bus nou gecontroleerd? Maar je bent wel verplicht de aanwezige gordels te gebruiken (zie link)
En verstandig is het ook. Afgelopen vrijdag kreeg mijn dochter in een bus terug van haar schoolreisje een ongeluk. Gelukkig wordt er bij schoolreisjes op gelet dat alle kinderen in de gordel zitten, want iedereen in de bus is ongedeerd. Dat was in de tijd dat ik op schoolreisje ging anders afgelopen, want wij zatten allemaal los en waren in zo'n geval massaal door de bus heen gevlogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In de meeste bussen van connexxion is niet eens een gordel aanwezig. Een boete voor het niet om hebben van een Gordel die er niet is lijkt mij erg vreemd ;)

De gordel is er voor iemand eigen veiligheid, dus als deze aanwezig is zou ik deze ongeacht het risico om een boete op te lopen gewoon omdoen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat als er wat gebeurd, en het was jou keus de gordel niet te dragen, het jouw eigen verantwoording is en je niet achteraf nog kan komen met claims.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Officieel moet je een gordel om als die aanwezig is.

Alleen heb ik nog nooit iemand een boete zien krijgen voor geen gordels om achterin.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/197660/1/1/50/gordel-om-ook-in-de-bus.html