Ik ga morgen met de bus , maar ik heb daar niet veel verstand van. Moet je persée met een strippenkaart of kan je ook een kaartje in de bus kopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Je kan zelf eens strippenkaart meenemen.
Als je die niet hebt kun je in de bus ook nog gewoon een kaartje kopen.

Ik weet niet in welke, maar in de grotere steden waaronder rotterdam.
Daar word geen gebruik meer gemaakt van de strippenkaart maar daar moet je reizen met een ov-chipkaart.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je kan ook een kaartje in de bus kopen. Alleen die is wel iets duurder dan een strippenkaart. En anders koop je even bij een supermarkt bij jou in de buurt een strippenkaart. (Te koop bij de kassa)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mits die nog geaccepteerd worden.
je kan in de bus een strippenkaart kopen tot 8 strippen,rond de 6,40 euro.
als je m bij postkantoor of andere winkel haalt en je koopt een strippenkaart van 15 stuks voor 7,60 euro is dat een stuk goedkoper,ligt er dus aan hoe vaak je met de bus wilt gaan ,anders koop je alleen een 2-strippenkaart 1,6 euro
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek uit welke busmaatschappij de route rijdt die je wilt gebruiken (bijvoorbeeld via 9292ov.nl).
Kijk dan op de site van die maatschappij welke vervoersbewijzen ze accepteren. Als ze strippenkaarten accepteren, dan kun je die in de bus zelf ook kopen (per strip duurder dan de strippen van een kaart, maar een strippenkaart heeft 15 of 45 strippen dus zelf bedenken of je die wel allemaal nodig hebt de komende tijd).

Als ze alleen de OV-chipkaart accepteren, dan zul je die moeten kopen bij bijvoorbeeld een station, supermarkt, sommige Bruna's en dergelijke. Als je denkt niet veel /vaak gebruik te maken van het OV, dan kun je een wegwerp-OV-kaart kopen, maar dat kan alleen op een station.
Waar je in jouw buurt een anonieme kaart kunt kopen, kun je hier opzoeken: http://www.ov-chipkaart.nl/services/servicesvooraenpkaart/adresvinder/?servicetype=1&radius=5
Hier meer info over de types kaarten en waar je welke kaarten kunt aanschaffen en hoe: http://www.ov-chipkaart.nl/allesoverdeov-chipkaart/watisdeovchipkaart/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou op de OV-chipkaart overstappen, dan weet je zeker dat je goed zit in de bus, trein, metro, kortom al het openbaar vervoer.
Zie hieronder een link met de gebieden waar je al een OV-chipkaart móét gebruiken:
http://www.ov-chipkaart.nl/allesoverdeov-chipkaart/waarreizen/waartegebruiken/;jsessionid=5B1A59BF8DF9824C0D98407130271755.0358_site_live_2
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het openbaar vervoer is niet echt openbaar meer.
Tegenwoordig moet je lid zijn van de club der "ov chippers" Dat is in het leven geroepen om mensen nog meer in de auto te krijgen en de mensen die afhankelijk zijn van het "openbaar" vervoer nog meer te laten betalen.

Voorstanders van dit geheel reken het eerst even uit alvorens (anoniem) te minnen want voor mijn zoontje ben ik nu bijna 30 % meer kwijt als hij met de bus naar school gaat.

Voor die meerprijs hebben ze belooft meer op tijd te rijden! vervolgens kreeg ik dus deze week al een alert sms van de NS dat mocht ik van plan zijn de trein te nemen rekening moest houden met een aangepaste dienstregeling want er was wel "10 cm sneeuw gevallen"
20 jaar geleden zat ik in een (geloof het of niet stoomtrein) in India die door ruim 1,5 meter sneeuw ploegde en over een traject van 300 km precies 7 minuten te laat kwam.
Mocht iemand enig sarcasme in dit antwoord zien is dit geheel ongegrond en niet juist. (en alle treinen en bussen rijden in Nederland precies op schema)

PS er zijn nog enkele gebieden waar je met een strippenkaart (de vorige flessentrekkerij van het openbaar vervoer) kunt reizen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan nog gewoon een kaartje in de bus kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk van de plaats ga je reizen met strippenkaart of ov-chip, die op meerdere plaatsen al verplicht is. Ik heb geen ervaring met het los kopen van anonieme ov-chip kaarten in de bus, tram of metro. Het kopen van een los kaartje in een van de drie is sowieso duurder dan elders. Je kunt ook anonieme ov-chip kaarten krijgen bij sommige buurtsupers. Veel plezier en misschien zien we elkaar wel eens in de bus.