Ik gebruik de kaart al een paar jaar en heb nergens last van. Ik denk dat het kraken meer betrekking heeft op het illegaal opwaarderen van een pas, dan het uitlezen of legen van uw pas.
Om privacy redenen kunt u kiezen voor een anonieme kaart.
Als u bang bent voor saldo diefstal is het altijd een goed idee om met regelmaat kleine bedragen te storten op de kaart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De ov chipkaart is wel veilig.
13 jaar geleden
Het blijft een kat en muis spel .
Er zijn mensen bezig om de kaart te beveiligen .
En er zijn mensen die altijd zullen proberen om de kaart te kraken .
Men neemt nu aan dat de ov chipkaart behoorlijk beveiligt is .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zit zo:
als je een lezer hebt voor zo een kaart, staat daar een code op.
deze code is versleuteld.
maar iemand die een beetje verstand heeft van codes weet hoe dit opgebouwd is.
het eerste stuk zijn de gegevens van de kaarthouder.
dit is een code die in hun database staat dus hier hebben hackers vrij weinig aan.
bij een anonieme staat in die code dat het een anonieme kaart is.
het tweede stuk is je saldo.
en hier wordt het voor hackers interessant:
als ze het saldo opschroeven kunnen ze voor niets rijzen.
dit kan echter alleen met een anonieme ov-kaart.
is het namelijk een persoonlijke, dan kunnen ze je zo pakken.
ook met een anonieme kun je opgepakt worden.
er is laatst een hacker opgepakt die steeds op hetzelfde tijdstip met steeds precies hetzelfde saldo zijn rijs maakte.
dus hij werd gewoon opgepakt.
al met al:
de ov-chipaart is vrij veilig, alleen je kan er zo mee rommelen, alleen levert dat nix op dus wordt het niet echt gedaan.
of het nu zo fijn werkt is het 2e...