Waarom kan een motor de dubbele snelheid aan van wat ook maar ergens in Nederland is toegestaan?

motorrijders die zijn gepakt met 250 km/uur een ritje maken over de snelweg terwijl maar 130 is toegestaan ook maar ergens als maximum in nederland.
hoe kan het dat die motors dan tot 250 km/u kunnen terwijl de maximum snelheid 130 km/u is als maximum in nederland ? waar is die extra snelheid (bijna het dubbele) dan nog goed voor ? waar in nederland mag je die snelheid dan benutten ?

https://www.anwb.nl/verkeer/veiligheid/snelheid

https://nos.nl/artikel/2408563-twee-weken-cel-en-rijverbod-voor-motorrijders-na-dollemansrit-op-a16

2.3K
SentWierda
2 jaar geleden
Een vergelijkbare vraag is gesteld op 9 juli 2011. Met 7 antwoorden.
https://www.startpagina.nl/v/vervoer/vraag/210327/autos-gewoon-maximum-snelheid-140/
SingingCoyote13
2 jaar geleden
@SentWierda ja ik lees het maar is niet precies dezelfde vraag. diegene vraagt waarom worden zulke voertuigen (autos) gemaakt en ik vroeg waar is dit goed voor, wat heb je aan zulke snelheden als die ver boven de maximum liggen ?

Het beste antwoord

Motoren worden niet alleen voor Nederland gemaakt. In andere landen mag je harder rijden. Daarnaast rijdt een motor van 250 km/uur lekkerder. De motor hoeft nauwelijks iets te doen bij 130 km/uur.
2 jaar geleden
tinus1969
2 jaar geleden
Overigens is het enige land waar dat nog mag Duitsland. In de rest van Europa is de maximumsnelheid 130 km/uur of lager.

Andere antwoorden (1)

Omdat fabrikanten van motoren er voor zorgen, dat de berijders regelmatig hun brood nodige adrenaline-shot kunnen ophalen.

Zeg maar, de fabrikanten zorgen heel goed voor de geestelijke gezondheid van de berijders. Maar helaas minder goed voor hun lichamelijke gezondheid.

Het beste zorgen ze voor de winst van hun bedrijf.
Immers, motoren die maar 130km/uur halen, die zijn nagenoeg onverkoopbaar.