Kan ik een motor verzekeren zonder motorrijbewijs ?

Hallo, ik ben bezig met mijn motorrijbewijs. Nu heb ik een motor gezien die ik graag zou willen hebben, Het betreft een motor die je niet vaak tegenkomt. Kan ik deze motor alvast kopen en verzekeren ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K
TurfGraver
6 jaar geleden
Soms (sommige verzekering maatschappijen) wel.
Maar is het niet handiger om de motor te kopen en dan te laten schorsen (wel stallen op privé terrein dan)?
TurfGraver
6 jaar geleden
Voorbeeld:
https://www.interpolis.nl/verzekeren/motorverzekering/verzekeren-zonder-rijbewijs
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank je wel.

Het beste antwoord

Ja, voor het verzekeren heb je geen rijbewijs nodig, voor het rijden wel.
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Let wel veel (niet alle) verzekeringen willen wel dat je een rijbewijs hebt, anders geen verzekering.
Al mag het wettelijk gewoon.
http://www.verzekeringen-online.nl/weblog/motorverzekering-zonder-rijbewijs-is-dat-mogelijk/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank jullie wel.