Ik heb een quad gezien met 250cc veel te veel voor een brommer rijbewijs maar is er een mogelijkheid om de 250cc te begrenzen naar `125cc?

Toegevoegd na 1 minuut:
en hem zo te maken dat ik er op mag met een brommer rijbewijs

bedankt.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K
Inekez1
6 jaar geleden
Als het al mogelijk is om het technisch zodanig aan te passen dat je van 250cc naar 125cc kunt (en dat is wel iets meer dan 'begrenzen'!) moet de quad ook nog bij de rdw opnieuw gekeurd worden als zijnde quad waar je met een brommerrijbewijs op mag rijden. Kost ruim 600 euro! (de keuring dan, de kosten voor het aanpassen van motorvermogen komen er natuurlijk bij!) Ik denk dat je beter even verder kunt zoeken naar een quad die gewoon al aan de eisen voldoet. https://www.rdw.nl/sites/igk/Paginas/Aanpassen-motorvermogen-brommer,-motor,-trike-of-quad.aspx
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Met een am rijbewijs mag je maar tot 50 cc

Antwoorden (1)

voor een brommer rijbewijs is 125cc nog teveel. Met een brommer rijbewijs mag het voertuig niet harder kunnen dan 45 km/u (+ 5km/u correctie volgens Rv).

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit geldt natuurlijk wel voor de openbare weg.