wanneer praat je over een slippende koppeling bij motorrijles ?

Dus niet bij welke oefening maar hoe je het aanvoelt

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
11.2K

Antwoorden (2)

Als je de koppeling niet helemaal laat opkomen maar ook niet hebt ingedrukt. Hij zit er dan dus tussen volgens mij.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vanaf het moment dat je begint met rollen tot dat je je koppelingshendel volledig hebt losgelaten slipt je koppeling.

Dus stel je geeft gas tot 2000 toeren en je wilt weg rijden in de eerste versnelling. Met die toeren in de eerste versnelling haal je bijv. 20km/h.
Als je weg rijd laat je je koppelingshendel los. Als je je hendel los hebt gelaten rijd je 20 km/h. Al die tijd dat je motor wel rolt maar je die 20kmh nog niet hebt gehaald slipt je koppeling.

Dat kan bij een bijzondere verrichting soms handig zijn maar als je hem te veel laat slippen slijt je koppeling snel.