Wat zijn de nadelen van hars remblokken op een motor?

Ik weet dat ze op fietsen vaak gebruikt worden.
Graag zou ik deze willen proberen op een crossmotor, maar remmen deze net zo goed als normale remblokken (bijvoorbeeld Prox) en slijten deze sneller?

Ze kosten 4x minder dan normale remblokken en omdat mijn remblokken binnen 2 maanden op zijn, zou ik graag een ander alternatief proberen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Harsremblokken zoals gebruikt op een fiets kunnen geen hoge temperatuur aan en zijn daarom totaal ongeschikt voor op motorvoertuigen en crossmotoren.

Door de veel hogere temperatuur die bereikt wordt tijdens het remmen met een crossmotor zal de hars snel smelten en heb je totaal geen rem meer.