Mag je op een brommer rijden met een A1 motor rijbewijs?

Ik ben van plan mijn motorrijbewijs te halen als is 18 word. Maar ik vroeg me af of je met een A1 rijbewijs. Dus max 125CC 11 Kw motor, ook een scooter mag rijden. Het lijkt me sterk als dat niet mag maar je weet maar nooit. En als het mag moet je dan een scooter rijbewijs aanvragen bij de gemeente of kun je op de scooter stappen met je motor rijbewijs?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Ja. Zowel bij A (motor) als B (auto) krijg je AM (bromfiets) erbij cadeau

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit hoef je niet apart aan te vragen bij de gemeente. Het is voldoende als je het geldige rijbewijs A of B bij je hebt als je op de bromfiets/bromscooter rijdt. Als AM nog niet op je A of B vermeld is, wordt het er bij de eerstkomende verlenging automatisch bijgeschreven.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
iet wat late reactie maar bedankt voor de info!