Welke motor is het best geschikt?

Ik ben op zoek naar een geschikte motor voor rijbewijs A2

kenmerken:

- 35 KW (max) en minder dan 0,2 KW/KG
- vlotte/speelse acceleratie
- kan in kader van woon/werkverkeer makkelijk een uur op de snelweg
- topsnelheid boven 160 km/uur
- Maximaal 6000 euro (tweedehands)

Heb zelf al interesse in Honda NC700S. Heeft veel goede punten alleen
wordt vaak gezegd dat dit een relatief saaie motor is (niet zo speels).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Dat is heel moeilijk om te beantwoorden. Ik heb zelf een motorzaak en zou niet een bepaalde motor durven aanraden.

De motor die je noemt is een prima motor. Zeker voor woon-werk verkeer. Het klopt dat het geen speelse motor is. Maar een speelse motor is vaak niet zo geschikt voor woon-werk verkeer. De 160 halen de meeste motorfietsen makkelijk.

Ik heb zelf nog een hele oude honda CB1 staan (30 jaar oud)staan. Heerlijk om lange stukken op te rijden, en haalt ook nog net de 160 maar het is geen speelse motor inderdaad. Daarentegen heb ik ook een KTM RC8 en een SM690. Enorm speels, maar daar ga ik echt geen woon-werk verkeer mee doen.

Je zou gewoon eens op verschillende motoren moeten proefrijden. Wat past het beste bij jou. Ook qua formaat. Ik ben niet zo groot dus de grotere frames vallen voor mij al af.

Voor 6000 euro tweedehands heb je al een hele knappe motor. Een tip: kijk niet zozeer naar de leeftijd van de fiets. Maar kijk naar het onderhoud. Iemand die goed voor de motorfiets gezorgd heeft, zorgt dat hij jaarlijks de onderhoudsbeurtjes krijgt en heeft hier ook bewijzen van. Neem iemand mee die er echt verstand van heeft die even om de fiets heen loopt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord!
Wat vindt u van de kenmerken van de NC700s tegenover de Yamaha MT-03 of de Honda CB500f