mag je zonder rijbewijs met een moter langs de kant van de weg rijden ?

mag je zonder rijbewijs langs het kantje helemaal in het gras langs de weg rijden ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (5)

Nee dat mag niet je mag geen motorrijden ook niet langs het kantje van de weg als je geen rijbewijs hebt.
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
Minner graag motivatie.
Zolang het geen eigen terein is, is het antwoord simpel: Nee.
Eenmaal op de openbare weg en je wilt rijden, moet je kunnen aantonen dat jij de rijbevoegdheid hebt over dat ding.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mag het op eigen terrein wel dan? Da's nieuw voor me :)
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ja dat mag, je mag met elk voertuig op je eigen terrein rijden zonder rijbewijs. Zo heeft mijn nicht van haar vader rijles gehad achter op het land.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?889&all=1
Nee. Je mag er zelfs niet op zitten terwijl hij stil staat.
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Wel als die motor op een draaimolen staat!
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Een kind mag toch ook achter het stuur zitten bij een stilstaande auto.
Reddie
9 jaar geleden
@HeerVoldemort , ik heb er zelf ooit een boete voor gekregen.
Zelfs vóór laten komen. De rechter zou eventueel clementie hebben gehad als ik het examen al zou hebben aangevraagd.
Boete 60 gulden (1967).
ronron1212
9 jaar geleden
Amadea het gaat om rijden op een motor niet op een draaimolen.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Dat is echt belachelijk Reddie. Maar wel goed om te weten.
Tenzij dit inmiddels is veranderd 1967 is natuurlijk wel lang geleden.
Amadea
9 jaar geleden
Op een draaimolen staan ook motors, ronron. Zie bijvoorbeeld hier een Harley Davidson: http://members.home.nl/vermeertjes/media_robin/draaimolen_motor.jpg
ronron1212
9 jaar geleden
Amadea wat een lol wist ik ook al maar de vraag gaat niet over draaimolens.
Nee, omdat de plaats van motorvoertuigen de rijbaan is. (Dus niet het fietspad of de berm).

Toegevoegd na 1 minuut:
Natuurlijk moet je ook een rijbewijs hebben voor het motorvoertuig van de categorie waarmee gereden wordt. Maar dan nog mag je er niet mee door de berm rijden.
9 jaar geleden
Je mag zonder motorrijbewijs niet eens lopen met een motor aan de hand, dus het antwoord is simpel nee.